Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 11 mars 2013

Problemet del 1

Vad är mitt problem?

Mitt problem är inte alltid det jag ser eller känner! Problemet är mycket djupare än så! Det jag ser är oftast symptom på mina problem! Min gamla svärmor, mina föräldrar, mitt ex, min chef, att jag dricker, jobbar för mycket, tränar för mycket, är otrogen osv! Allt detta bottnar i ett mer grundläggande problem. Problemet i mig själv!

När jag känner i mitt innersta att det verkligen är så är jag beredd att ta nästa steg i mitt förändringsarbete. Steget att ta reda på om det finns en lösning på mitt problem!

Jag behöver bottna i mig själv! Vara öppen, villig och ärlig för att söka mitt egentliga problem! Öppen och villig att våga möta mig själv för att se om det finns en möjlighet till en djupare insikt!

Vad är mitt problem? Har du inte gjort det tidigare, tillåt dig en kväll att fundera på om du har nått problem och i så fall vad som är ditt problem?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948