Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 13 mars 2013

Lösningen

Vad är lösningen på mina problem? Vad befriar mig från de bekymmer jag har vilka de än är? Vad ger mig en möjlighet att förändra det jag trodde att jag för evigt var kopplad till och som gjort att jag känner mig utan kraft, kraftlös men inte maktlös?

Svaret är enkelt!

Våga be om hjälp. Okuvlig ärlighet och att jag släpper taget! Släppa taget innebär också att vara öppen och villig att möta det som kommer till mig. Att våga lita på någon annan.

För att be om hjälp behöver jag ha ett mål! Vad vill jag? Mina mjuka mål! Hur vill jag känna det i livet? Vilka känslor vill jag ha tillgång till! Vad vill jag sträva mot?

Mina mål behöver vara tydliga och mätbara!

Har jag inga mål är det bara mina karaktärsdefekter som styr mig! Jag fortsätter vara dominant, gränslös, oärlig, bristande tillit till andra osv . Blir mina mål tydliga försvinner automatiskt mina karaktärsdefekter efter som de hindrar mina tydliga mål! Enkelt beskrivet!

Jag behöver göra mitt jobb genom att vara tydlig mot mig själv vad jag vill och arbeta med mitt eget fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948