Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 24 mars 2013

Accepter min del i det som sker

När jag skyller på andra för det som jag själv drabbas av har jag inte acceptera min del i det som händer i mitt liv. Jag håller det helt utanför mig själv.

Att göra motstånd vad gäller mitt eget ansvar över mitt eget liv innebär att jag dömer och attackerar andra i min omgivning. Jag tappar min balans och mitt eget fokus på mig själv vilket inte är bra för mig. Acceptera jag inte min del i det som händer accepterar jag inte heller mig själv. Jag kämpar emot istället för att släppa taget.

Jag har alltid en del i det som händer mig, "jag var där". Det gäller bara för mig att förstå detta. Nu säger vissa, hur kan jag ha ansvar jag, var ju bara barnet då. Du kanske inte just då kunde ta ansvar, men däremot jan du ta ansvar över hur du hanterat det eller hanterar det i ditt liv.

När jag inser att jag har ansvar kan jag alltid göra andra val som gynnar mig bättre i mitt liv.

När jag tar mitt eget ansvar slipper jag en massa onödiga konflikter. Mitt liv blir mer harmoniskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948