Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 14 mars 2013

Mina ursäkter

När du möts av insikter, sluta att
- förneka
- försvara
- förklara

Wayne w. Dyer skriver i sin bok om de 18 ursäkterna. Ursäkterna till att vi aldrig går till handling trots våra insikter! Utan handling innebär inga förändring.

Några av ursäkterna är följande:
- för svårt
- för riskabelt
- tar för lång tid
- det skapar uppståndelse
- jag förtjänar det inte
- strider mot min natur
- jag har inte råd
- ingen vill hjälpa
- det har aldrig hänt förut
- jag är inte stark
- jag är inte intelligent
- jag är för gammal
- det är förbjudet
- det är för stort
- jag orkar inte
- min uppväxt
- för mycket att göra
- jag är för rädd

Ursäkterna för att jag ska låta bli att göra mitt jobb är många!

Är jag medveten kan detta inte samexistera med mitt ego!

Gå till handling och släpp taget! Är jag 100 % sann går det att vinka adjö till mina ursäkter!

Vilka ursäkter har du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948