Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 24 mars 2013

En massa åsikter

Jag har en massa åsikter. Det finns ingen anledning för mig att ha en massa åsikter, det slukar bara mig på en massa energi. Ändå har jag en massa åsikter. Jag hör mig ibland säga saker och i mitt inre säger jag, nu är du där igen ! Jag märker ibland att det styr mig! Det kan skapa konflikter i mig.

Även om någon frågar mig om vad jag tycker behöver jag tänka noga på hur jag ska svara.

Mina svar blir en form av tävling som ingen kan vinna.

Om jag vill visa att jag bryr mig om någon eller något så räcker det med att jag finns och lyssnar.

Jag ska inte ge min syn på saker och ting om jag inte får frågan och då behöver jag vara helt säker på att den som frågar verkligen vill ha mitt svar. Jag behöver vara noga med att det inte är min roll att skydda andra från hur det blir i deras liv.

Har jag mycket åsikter, särskilt om andra men i övrigt med, lägger jag mig i hur andras liv är eller bör vara och då fokuserar jag på fel saker, särskilt om de aldrig frågar efter min åsikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948