Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 24 mars 2013

Vinna

Jag vill vinna! Mitt ego vill vinna! Detta var så tydligt tidigare men det smyger sig på igen om jag inte är uppmärksam! Mitt Ego vill alltid vinna även fast det handlar om småsaker! Vara bästa, göra mest, sista repliken, vara med om något värre, vinna gunst, vara favoriten, synas mest ja t o m ta största kakan. Trots småsaker får egot en stor vinst.

Först hade detta bara fördelar och det fanns inga konsekvenser med det. Efter ett bra tag, som med många negativa beteende började jag få konsekvenser.

Jag såg att andra försvann runt mig eller sa återkommande saker om mig som de inte gillade. Detta innebar att jag sökte mer och mer bekräftelse för att kompensera trots att konsekvenserna började synas.

Detta gjorde mig ensam, just ensam som jag strävade att inte bli med min vinnar- strategi.

När jag blir mitt genuina jag med mina känslor, mina tankar, mina handlingar, mitt JAG och mitt intresse för att INTE vinna, förlorar mitt ego! Mitt ego kan inte vinna över min medvetenhet om mig själv.

När jag inser att det inte finns ett värde i att vinna tappar egot sin tvångsmässighet och får backa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948