Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 20 mars 2013

Förändring

Har jag problem och inte är nöjd med hur mitt liv är behöver jag få insikt om det. Med insikt skapas en möjlighet till något annat.

Önskan om en förändring kan vara stor. Men som tidigare behövs en sak till.

Förändring.

Förändrar jag inte mitt sätt att vara kommer jag att fortsätta att få konsekvens av mina strategier.

Jag är olika tåliga att acceptera dessa konsekvenser. En del står jag ut med ett helt liv, andra inte mer än en sekund. Vissa konsekvenser önskar jag för att det bekräftar något för mig även fast jag intellektuellt verkligen inte önskar det. Konsekvenserna fyller en funktion så länge de finns kvar. Den dag jag fått nog försvinner de lika fort.

Jag äger frågan i alla lägen och det är bara jag som kan påverka min egen situation.

Utan förändring ingen förändring.

Valet är enbart mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948