Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 11 mars 2013

Problemet del 2

Att få tyst på mitt eget pladder, förklaringar, förnekande, försvar är att ta kampen om mitt eget ego ! Att döda min egen tankevärld! Egot gör allt för att hålla mig kvar och skylla allt på något utanför mig själv eller bevisa vilken svag person jag är! Bekräfta det dåliga i mig!

För att hitta problemet behöver jag slå sönder mina gamla föreställningar om mig själv!

Jakten på att vara som andra, jakten på att fokusera på andras fel, jakten på jakten och mina måsten !

För att hitta mitt problem behöver jag ställa frågan varför tills jag bottnar i mig själv! På ett påstående finns det en ny fråga tills jag till slut inte kan ställa frågan längre! Frågan varför är det ett problem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948