Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 31 mars 2013

Tacksam för det jag har

Livet blir enklare om jag är tacksam för det jag har och får, än missnöjd för det jag inte har eller får! Går det inte som jag vill, se vad jag fick istället och gläd mig åt det! Kanske är det en ny öppning och möjlighet för mig som jag annars skulle missa. Det är som att gå vilse, det ger mig möjlighet att hitta en ny väg!

När jag ser mig omkring är det många andra som har mer, är mer och gör mer. Vad jag inte ser är det lidande, de uppoffringar och den energi det krävts för att komma dit. Är de lyckliga? Jag hoppas det men är inte alls säker.

Jag ser människor som lider, är fattiga och som är tacksamma för att de lever bara för en dag. Människor som inte ens kan drömma om det som jag har. Så vad är mitt problem?

Jag kommer alltid att få det jag behöver och mer än så. Mitt val ligger i hur jag betraktar det jag får. Således enbart mitt sätt att tänka som avgör.

Kan jag se tacksamheten i det som sker blir mitt liv lättare, jag blir gladare och får en möjlighet att visa andra att se det jag ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948