Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 15 mars 2013

Vilken sanning är sann?

Känslan är alltid sann men på vilken sanning grundar sig denna känsla på? Hur vet jag att denna sanning är rätt? Hur vet jag att min pappa eller mamma inte såg mig? Har jag frågat? Har jag försäkrat mig om att den sanning jag har inom mig faktiskt är rätt?
Vi är fulla av sanningar vi inte har granskat. Dessa sanningar bygger jag livsmönster på.

Släpp min sanning och titta istället på verkligheten som den är nu! Upptäck vilka handlingar och destruktiva beteenden jag byggt upp på sanningar som jag inte riktigt vet vad de grundar sig på!

Jag behöver göra min egen självrannsakan. Se vad jag skapat genom att inte gissa och anta att saker och ting förhåller sig på ett särskilt sätt!

Vem är jag som tar mig rätten att säga vad andra gjort eller inte gjort?

Jag behöver titta på min del i det som skett eller sker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948