Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 30 augusti 2013

Bli fri- är fri

När jag valt att titta på mig själv och bli medveten om vem jag är och vem jag vill vara. När jag känner kärleken i mig och fått mina gamla rädslor att blekna eller helt försvinna. När jag tillåter mig att känna den fysiska känslan som tar tag i min kropp som ilska, rädsla, sorg, pirr, rysning, hopkrupenhet, kärlek osv,  ja då lever jag. När jag tillåter att känna men inte fastnar i det jag känner. När jag ger uttryck och står upp för det som är jag. När jag känner i minsta atom att jag är jag och genuin. När jag är medveten om mina karaktärer och när de visare sig vet att ta hand om dessa och använder dessa på ett kärleksfullt sätt. När jag ser mina gamla filmer och vet precis var jag sorterat in dessa. När jag inte längre påverkas av mitt förflutna. När jag inte befinner mig i framtiden. När jag är är precis här och nu. När jag tillåter mig att ha känslor men inte är mina känslor. När jag accepterar att jag gör mina handlingar men inte är mina handlingar. När jag tillåter att ha mina tankar men inte är mina tankar. När jag är jag och du är du och vi är vi. När allt jag ser är kärlek. När jag förstår att acceptera det jag inte kan förändra och mod att förändra det jag kan och förstå skillnaden. När jag lärt mig att leva en dag i taget. 

Då är jag fri. 

Känner du dig fri?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948