Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 31 augusti 2013

Bli fri- bibehålla

Jag är fri.

För att fortsätta vara fri behöver jag på samma sätt som när jag tränar på ett gym, bibehålla det jag tränat upp för att inte falla tillbaka i mina egna gamla spår. Jag behöver bibehålla konsekvenserna av min insikter. Handla varje dag så att jag fortsätter vara mitt genuina jag utan rädslor som hänger sig kvar och en fortsatt förmåga att leva här och nu och vara närvarande. Det är ju ingen mening att banta om jag sedan inte tagit lärdom av hur jag gick ner i vikt och i stället fortsätter med mitt gamla synsätt på hur jag konsumerade. Jag behöver påminna mig varje dag om vad jag lärt och vad jag behöver göra för att vara kvar i det läget. Om jag inte gör det kommer jag att falla tillbaka till något gammalt och invant utan tvekan. 

Vad gör jag då för att bibehålla mitt nya läge? 

Allt är givetvis styrt av mina insikter och de handlingar jag gjort för att förändra till de jag vill förändra till. Allt har däremot samma grund.

Träna regelbundet och gärna varje dag. 

Jag använder mig av de olika verktyg jag hittat eller fått som hjälper just mig i mina till korta kommande. 

Jag ställer mig frågan: Är det här bra för mig? Stärker det mitt gamla jag eller mitt nya jag?

Jag mediterar för att vara närvarande här och nu varje dag. Gärna morgon och kväll. 

Jag bestämmer mig redan på morgonen vilket känsloläge jag vill ha under dagen.

Jag skrivet dagbok och reflektera över dagen. 

- Skriver ner vad jag är tacksam för varje dag.
- Skriver ned vad jag lärt mig varje dag.
- Skriver ned vilka utmaningar jag haft och vad som då hände, varje dag. 

Dömer aldrig mig.

Jag påminner mig att jag som alla andra gör så gott jag kan. 

Jag är fantastisk och har allt redan från början precis som alla andra.

En dag i taget är jag mitt bästa jag. 

Stöter jag på problem som jag själv inte har lösningen på, accepterar jag det och vågar be om hjälp.

Så bibehåller jag mitt nyvunna genuina jag. 

Jag är fri och jag fortsätter att vara fri. 

Behöver du en rutin för att bibehålla ditt nya läge eller har du redan funnit din rutin? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948