Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 3 november 2013

Relation - öppen

När jag är bestämd över saker och ting och i varje stund vet hur jag vill ha det och hur jag inte vill havdet skulle det kunna vara bra, eller inte. Allt beror på.

Jag är själv bestämd över att jag vill vara ärlig, vara öppen och vara villig. Resten är jag obestämd om och är beredd att ompröva om det behövs. 

Jag har mål och vision men är beredd att ompröva. 

Jag tycker om saker och ting men jag är beredd att ompröva. 

Jag väljer mitt sätt att leva men jag är beredd att ompröva 

Jag är öppen att våga se annat än det jag tror på. 

Jag är öppen att ta till mig sådant jag inte förstår eller kan få en förklaring på. 

Jag är öppen att se saker från ett annat håll än det håll jag själv placerat mig på. 

Jag kan omöjligt se allt, förstå allt och begripa allt. Jag är inte mer än en människa. 

Jag är öppen att ta till mig att jag är en del av universum och att jag är en del av ett större sammanhang. 

Jag är öppen att ompröva och öppen att se det jag inte ser och höra det jag inte hör och känna det jag inte känner. 

Jag är öppen att se att andligheten finns i mig på mitt sätt. 

Jag är öppen att tala med de som inte finns och känna in deras närvaro. 

Jag är öppen. 

Hur öppen är du utan att jämföra? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948