Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 8 november 2013

Relation- säga nej

Jag behöver stå upp för mig och våga säga nej. Jag behöver vila i mitt svar. Jag behöver finna det jag vill och inte vara rädd. Jag finner i mitt svar ett nej men det blir ett ja. Jag är inte mig själv jag svarar ja. 

Jag letar i mitt inre efter något, jag svarar ja. Jag letar efter det som jag inte tror jag finner. Jag svarar ja för att inte missa. Jag svarar ja för att vara någon. Jag svarar ja för att fylla mina hål. 

Det jag får är nya hål. Tomrum inne i mig. Jag hittar aldrig det jag söker, jag svarar ja. Mina tomrum blir aldrig fyllda för det är en del av jag. Jag svarar ja till något som jag söker fast det jag söker är just jag. 

Det jag tror mig få av andra, kan ingen ge mig. Det jag försöker finna är mig själv. 

Jag säger ja för att finna mitt hjärta, ett hjärta jag redan har. 

Jag letar över allt efter något jag redan har. Försöker finna mig själv genom andra.

Jag behöver finna det jag redan har, finna det i mig själv. Våga säga nej och vara kvar för jag är just jag själv. 

Letar du efter något du redan har? Säger du ja men vill egentligen säga nej? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948