Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 30 november 2013

Jag smiter

När jag inte vill göra mitt eget jobb kommer jag på en massa andra saker att göra än det jag egentligen behöver göra. Städa, se på tv, gå ut och gå, ringa någon, läsa, gå in på Facebook, kolla internet osv. Men inte göra det jag ska och som jag vet är bra för mig. Nej nej, farligt farligt. Jag smiter. 

Varför det? 

Jag är bekväm och vill inte göra jobbet. Jag vill ha förändringen men jag vill inte göra mitt jobb. Jag väljer att leva kvar i mina gamla strategier istället för att träna på mina nya. 

För min del har detta varit ett problem och en strategi i sig. Smita har varit en strategi som fått mig att vara kvar i det gamla. Smita har varit ett sätt för mig att slippa ta tag i det som känns. Smita har varit ett sätt för mig att slippa se min egen skit. Smita har varit ett sätt för mig att slippa se mitt egentliga jag. Smita för mig har varit ett sätt att slippa se min egen sanning. 

Smita var att inte ta ansvar men ha en massa synpunkter på andra att ta sitt ansvar. 

Smiter jag är mitt enda sättet att komma ur detta genom att skapa mig rutiner, skapa mig kontrollpunkter och ibland kanske välja att "gissla" mig själv så att saker blir gjorda. 

När jag smiter handlar det om att jag inte tillräckligt vill eller att jag inte för mig själv tydliggjort vad jag vill. Jag saknar mål. 

Hur är det för dig, har du tendens att smita? Hur gör du för att genomföra det du vill eller det du bestämt dig för att göra?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948