Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 1 december 2013

Följa en vinnare

Jag vill följa en stigande stjärna men lämna den som falnar. Jag vill stråla mig i den andres glans men hålla mig undan den som slocknat. Jag följer John med den som har något som jag vill ha men föraktar den som tappat allt. 

När mitt ego får härska går jag över lik för att få det jag vill ha. Alla syften som matar mitt ego, även de i egenskap av att hjälpa  stjälper mig om mitt syfte är fel. 

När jag vågar visa min riktning och det jag vill finns risk att jag kan bli ensam men möjligheten kan också bli att andra vill följa mig. När jag blir tydlig för mig själv blir jag också tydlig för andra. Det är ett svårt val men det kanske också är det enda valet. 

När jag jämför mig med andra kommer jag aldrig att bli en vinnare. Jag har allt och jag är en vinnare från början. Oavsett vilka mål jag sätter kan jag aldrig förlora utan alltid vinna. När jag har riktning finns där också ett mål. När jag har ett mål blir jag alltid en vinnare. 

Allt utanför mig själv är inget. Allt innanför mig själv är allt. 

Mitt val är känns tydligt för mig, vilket val blir ditt? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948