Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 4 december 2013

Idag

Idag är i dag. I morgon kan vara försent. Det är vad som gäller idag som är viktigt och just nu. I morgon kanske möjligheten inte längre finns. Idag i denna minut behöver jag vara närvarande. Just nu. Minuten senare kanske allt går ur mina händer.

Att leva efter ordet sedan gör att jag skjuter upp saker som kanske aldrig senare kommer att ske. Jag skjuter upp det som jag skulle kunna göras nu. Jag skjuter upp att till någon säga att jag älskar dig, i morgon kanske det är för sent. Jag skjuter upp att säga att jag gillar dig och i nästa stund finns du inte kvar. Jag skjuter upp att visa för andra vad jag uppskattar och tycker om och i nästa stund hare min chans försvunnit. Jag skjuter upp att ge någon annan något som den behöver.

De ord som jag inte säger och de handlingar jag inte gör till någon som jag vill visa min närvaro till, kommer då aldrig fram. 

Bara för idag ska jag tala om vad jag känner till någon jag tycker om.
Bara för idag ska jag med handling visa min uppskattning.
Bara för idag ska jag ringa det där samtalet som aldrig blir ringt.
Bara för idag ska jag skicka det där sms:et.
Bara för idag ska jag göra någon annan en tjänst.
Bara för idag ska jag ge istället för att få.
Bara för idag ska jag visa för mig själv att jag älskar mig.
Bara för idag ska jag vara positiv och hjälpsam för de som behöver mig.
Bara för idag är jag fylld av kärlek till allt.
Bara för idag är jag närvarande här och nu.

Vad vill du göra bara för idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948