Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 9 december 2013

Fusk- mitt ego

Mitt ego (en del av mig) vill fuska. Mitt egot vill göra allt lättare och ta en lättare mindre krävande väg. Egot är oberäknelig och när jag ser hans handlingar är det uppenbart att han väljer just den väg som han väljer. Mitt egot väljer att smita, inte vara med, inte ta ansvar. Mitt ego skyller gärna ifrån sig. Mitt egos fokus är mer kring vilken nytta han kan få i en situation än vad andra kan ha glädje av det han kan ge.  Mitt ego finner alltid vägar att smita undan sin del i det som sker. 

När jag lever mitt liv och ökar mina insikter om mig själv varje dag behöver jag också vara vaksam på mitt starka ego. Mitt ego vill inte alltid gå samma nya väg som jag valt. Mitt ego vill gärna falla tillbaka till ett tillstånd som får honom att växa. 

Jag har under väldigt lång tid levt och utvecklat tillsammans med mitt starka ego. Jag har fattat mina beslut en gång i tiden och jag har valt mina strategier. Jag har utvecklat och raffinerat mitt sätt att leva med detta många år. Från denna plattform har jag sedan gjort nya val vilket ogillas av mitt ego. Varje stund mitt ego kan återta gammal förlorad mark är en seger för honom. 

Mina dagliga rutiner och mitt arbete med mig själv hjälper mig att hålla mig utmed den utstakade nya linjen som jag valt. 

Hur gör du med ditt ego och vad är det för krafter du får kämpa med varje dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948