Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 23 november 2013

Vadjagvill

Vad jag vill har styrs av vad du vill. Jag har gjort allt för att älskas av vad du vill och glömt vad jag vill. Vad du vill har varit vad jag vill för att få det jag vill. Jag har inte alltid tydligt för mig själv gjort klart vad jag vill. Inga tydliga mål mer en plan för känslan jag inte vill ha. Vad jag ville dolde jag och mitt redskap var vad du ville. När redskapet var förverkat sökte jag någon annan/ något annat som skulle bli vad jag ville genom vad hon/ det ville. Inte enbart i relationer utan i allt vad någon annan ville blev vad jag ville så länge det levde upp till min omedvetna plan om vad jag egentligen inte ville ha. 

Vad jag ville i botten var styrd av rädsla. Jag blev egentligen ett verktyg för andra där jag själv till slut offrade vad jag ville. Jag ville ha men visste inte annat än att det var på grunden vad jag inte ville ha. 

Mina dolda mål fanns men mina medvetna mål var diffusa eller fanns inte alls. 

Så här efter alla år undrar jag vad som hände? Vad gjorde jag egentligen av det som jag ville? Vad ville jag egentligen? Jag var drivande och jag gjorde en massa, men varför och i vilket syfte? 

Jag vet idag vad som drev mig. Jag vet idag vad som styrde mig. Jag vet idag vilka strategier jag hade. Jag vet idag vilka konsekvenser det då fick. Det jag inte ville blev ha blev just det jag fick. Jag var styrd av min rädsla och det besannades med min strategi att förhindra det. Jag blev obekräftad och ensam.

Gör du idag det du verkligen vill? Vågar du stå upp för dig och låta dig följa dig, inte andra? Styrs du av din rädsla eller av din kärlek till dig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948