Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

lördag 7 maj 2016

Vi möter alltid de vi vill möta

Jag har länge inte ens varit nära denna tanke att jag möter de jag hill möta och att det som händer är det jag vill ska hända. Jag har länge tänkt att jag medvetet styr det jag vill ska hända och att när det som inte ska hända händer är det utanför min kontroll. 

Hur fel har jag inte haft och hur galet har detta sätt att se på saker och ting varit. Jag har fått mig själv att tro att jag inte äger min framtid. Jag har fått mig själv att tro att jag blir drabbad av olyckor.

I vårt undermedvetna och våra känslor vilar gamla minnen och sätt att tänka som vi sparat och som en känslohjärna styr detta minneschip oss i olika riktningar beroende på hur vi programmerar detta chip. Resultatet blir att vi med denna programmering hjälper  vårt medvetande att styra oss till det som stöds av vårt undermedvetna och det som är programmerar där. Är minnet matat med förakt och brist på respekt är det förakt och brist på respekt jag kommer att möta. Är minnet matat med kärlek och respekt är det detta jag kommer att möta. 

Ända chansen att ändra en gammal inmatning är att radera den gamla och mata in en ny. Då kommer jag också att möta det som stöds av mitt ny sätt att tänka. 

Så frågan till mig och er är vad har vi låtit vårt chips programmeras med och är det så vi vill att det ska vara eller är det så att det behövs en ny omprogrammering och i så fall till vad?

I vissa delar behöver jag fortfarande en reset av mitt minne för att rensa från allt virus som den tagit in och som jag inte varit skyddad mot. Detta arbete är det inte självklart att jag helt kan göra själv. 

Idag är en dag jag jobbar med att förstärka mitt antivirusprogram. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948