Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 22 oktober 2013

Det finns ett ljus

Det finns ett ljus för mig. Det är alltid tänt. Ibland svagt ibland starkt lyser det på mig. Det slocknar aldrig. Det finns ett ljus för mig. 

För att det ska brinna behöver jag ta hand om det. Ge det syre, en veke och bränsle som får det att brinna. Ljuset brinner starkare när jag vårdar ljuset väl och svagare när jag nästan glömmer bort att det finns. Det finns ett ljus för mig. 

Ibland lyser det svagt och jag har slutat se det. Det lyser svagt för jag har glömt bort det. Då känns det mörkt. Jag kommer inte ens ihåg att det finns där, men det lyser. Det finns ett ljus för mig. 

Ibland lyser det starkt som solen. Jag ser hur det strålar. Då är allt lätt att hitta. Jag t o m hittar mig själv. Det finns ett ljus för mig. 

Det lyser ett ljus i mig och hur starkt det lyser beror på mig. Det finns ett ljus för mig. 

Jag ser alla omkring mig ha ett ljus. Vissa lyser svagt andra starkt. Vissa lyser starkt men de tror att det inte lyser alls. Det finns ett ljus till dig. 

Ser du ditt ljus? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948