Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 23 oktober 2013

Kriget inne i mig

Ibland är det krig inne i mig. Inte alls lika ofta som förr. Men det är krig. Konflikt mellan vad jag gör och vad jag vill göra. 

Kriget är som ett skådespel med två krafter som vill två helt olika saker. De är definitivt inte överens. 

Jag kan verkligen se speciellt i vissa situationer att jag säger saker som mina tankar verkligen inte är överens med. Ibland vinner det gods ibland känns det som det mindre goda vinner. Mina känslor, min ärlighet/ oärlighet och mina tankar spelar ett spel, en kamp som inte riktigt alltid satt sig. 

Det kommer grodor ur min mun där det mindre goda ibland vinner. Jag hör mig säga saker som jag verkligen inte vill ha sagt. Ibland sådant jag vill ha sagt men jag inte riktigt vill säga.

Jag hör mig säga saker som jag inte vågat säga men ville säga och det är modigt och positivt. Men ibland blir det helt fel, jag följer inte mitt eget manus. Ibland är jag osäker om det fanns ett manus och att det var just därför det hände. Ibland är det skönt att det inte finns ett manus och att det blir fri improvisation.

När jag var i en mycket stress och obalanserad situation i livet var sannolikheten mycket stor att allt detta hände. Det skapade vid den tiden mycket olyckliga konsekvenser för mig.

Idag är konsekvenserna helt annorlunda. Om det händer och när det händer är det främst när min ärlighet vill göra sig påmind men att mina sociala kodnycklar inte riktigt uppdaterat sig till en ny bättre version.

Så blir det när mitt inre krig får utrymme utanför.

Kan detta hända dig? Har du märkt skillnad mellan dina inre tankar och ditt yttre agerande? När blir det som mest tydligt för dig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948