Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

måndag 28 oktober 2013

Tänka förändring

Jag drar till mig sådana personer och sådant i övrigt som är kopplat till hur jag känner mig själv. Vilken självkänsla jag har styr. Känner jag att jag kan, att jag har, att jag är så blir det som jag känner. Jag drar till mig det som bekräftar det jag redan känner i mig. Inte hur jag tänker utan hur jag känner.

Tillfälligt kan jag "lura" mig själv att tänka att jag kan, att jag är och att jag har och det fungerar till en viss del. Jag kan tänka mig en situation, en känsla och få mig att ta mig dit eller känna på ett speciellt sätt. Det fungerar en bit. Men om det enbart är en tanke som aldrig genererar den känsla så kommer jag successivt att ramla tillbaka och det blir som jag känner, inte som jag tänker.

Mitt inre förstår inte riktigt om känslan inte är med. Eftersom den inte förstår så vill den styra tillbaka känslan till det som gällde förut det som känslan kände igen och det som kändes övertygande.

jag är är ful 
jag är en sådan som ingen tycker om
jag är en sådan som kommer att vara ensam 
jag är en sådan som inga vänner har
jag är för evigt fast i mitt beroende, men "nykter"
jag klarar inte av
jag har inte
jag kan inte
jag är en sådan ingen vill ha
jag är 
jag är 
jag är 

Allt detta vad det nu än är bekräftar bara mina inre känslor om mig som tanken inte riktig fullt ut rår på. Det är en kamp mellan mina känslor och mina tankar.

När jag tänker och min känsla också hänger med landar hela budskapet inte enbart i mitt huvud utan i hela min kropp. Då finns det möjlighet till storverk både positiva och negativa så klart. 

Det är därför det är så viktigt att uppleva konsekvenser av mitt sätt att vara för det blir så tydligt för mig. Det är därför det är så viktigt att att inte tänka känslor för det kommer aldrig att fungera. Det kommer bara att leda mig längre in i en snårig värd av vad jag tror saker är inte vad jag känner att det är.

Hur är det för dig. Försöker du tänka förändring eller känna förändringen i dig? Kan du få dina känslor om dig att byta från destruktivt till konstruktivt? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948