Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

tisdag 15 oktober 2013

Tänk om jag har fel

Tänk om jag har fel när det gäller all uppfattning om mig själv. Tänk om det är helt fel det jag trott i alla år. Tänk om det inte alls stämmer det jag mantrat mig i alla år. Alla dessa negativa och skeva tankar om mig själv? Tänk om de varit fel i alla dessa år.

Jag kan ha fel. Jag kan ha fel. Jag kan ha fel. 

När jag möter mina tankar så handlar det inte om att undvika tankarna utan ta in dessa, titta på dem och släppa dem. 

Mina tankar går att titta på, känna på, vara skeptisk till och se humorn i dem.

Mina tankar är fantiserade av mig själv, används av mig själv och det är jag själv som påverkas av dessa. 

Tänk om jag har fel. 

Hur vet du att dina tankar är rätt?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948