Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

fredag 11 oktober 2013

Stanna upp

Jag väljer i perioder att hålla mig upptagen och ständigt vara på väg. Min fart gör mig upptagen. Jag stimuleras av det nya som jag ständigt möter. Jag får framgång. Jag uppfattas som drivande. Jag ger ett intryck av att vara lyckosam, uthållig och i karriären. Andra verkar se upp till det jag gör. Jag hinner med mycket och jag gör mycket. Det uppfattas som jag har många vänner och bekanta.

Det ser ut som det inte är svårt att se upp till denna person. Jag verkar ha nått andra vill ha.

Jag känner mig uppmärksam och bekräftad. Jag trivs i den miljön och min fart ökar. 

Jag tar risker. 

Jag glömmer bort. 

Jag låter mig smickras av den uppmärksamhet jag får. Jag kan t o m känna fysisk tillfredsställelse, en skön känsla. 

Jag gör avsteg från mina värderingar, blir hög av ruset.

Min tid begränsas. 

Jag har helt plötsligt inte tid alls. 

Jag glömmer.

Jag blir irriterad. 

Jag söker snabba effekter för att få tillbaka den sköna känslan istället för den dåliga känsla som uppstår mer och mer. 

Dålig känsla - bra känsla. Ännu sämre känsla- jagar mer bra känsla för att kompensera.  

Jag tappar fart och blir mer styrd av att inte känna det onda. 

Mitt fokus släpps från det jag gjorde bra för att undvika mina djupa onda känslor. 

Vad hände.

Jag missade något.

Jag missade något som jag var rädd att komma i kontakt med. 

Om jag bara hade vågat stanna upp. 

Jag missade något.

Jag trodde det var livet men jag missade livet. 

Mitt ego var nöjd men mitt inre jag förminskat. 

När jag väljer att inte stanna upp har jag inte chans att känna efter. Jag får då inte chans att andas in. Jag tar inte chansen att ställa mig frågan; - Är det här bra för mig. Jag lever utan att reflektera.

Allt är mitt val styrd av att mata mitt ego. Jag blir besatt.

När jag stannar upp återfår jag livet.

Stanna upp kan innebära att meditera morgon och kväll. Stanna upp kan också innebära att gå ute i naturen med mig själv och möta det som finns runt omkring mig. Stanna upp kan innebära att lite då och då andas djupa andetag, blunda och känna in min kropp.

Stanna upp innebär att lyssna in mig själv. Stanna upp innebär att känna alla känslor. Stanna upp innebär att möta mitt hela liv.

Stannar du upp? Om inte hur gör du för att lyssna till dig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948