Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

torsdag 17 oktober 2013

Ett bra liv

Livet är bra och har format sig på ert sätt som överraskar mig. Jag har kontakt med mig själv. Jag lever och jag mår bra både fysiskt och psykiskt. Jag har så jag klarar mig och jag kan göra det jag vill. Mina behov är små och jag är därför nöjd. Jag behöver inte ändra på något runt omkring mig om jag inte vill. 

Jag jämför mig inte med andra när det gäller vad de har, vad de gör och vad de är. Jag har det jag har här och nu. 

Jag tror jag har tillgång till alla mina känslor och jag tillåter mig att vara i den känslan jag känner när jag känner den. 

Jag behöver inte agera på mins känslor.

Jag är inte de jag tänker. Jag är inte det jag känner och jag är inte det jag gör. 

Jag ser mig själv och är uppmärksam på vad jag gör och hur jag tänker och vad jag känner.  Jag är inte mer än en människa. Ibland kliver jag ner i gamla spår. Men de felstegen ser jag oftast och tar mig där ifrån. 

Jag förlåter mig för mina misstag som jag gör mig själv. Jag förlåter andra och gottgör där jag stigit fel. Jag är inte mer än människa. 

Jag lyssnar på det som finns utanför mig själv tänker och väljer det som handlar om mig och det som inte handlar om mig. Jag tackar för allt andra bryr sig om att ge mig. Även det som inte smickrar mig. 

Jag väljer att ge utan syfte att få samtidigt vet jag att just att ge är den största gåvan att få. 

Jag väljer att acceptera det liv jag levt och allt där i. En del att förlåta en del att gottgöra. 

Jag ser mina destruktiva karaktärsdrag och väljer att se dess motsat. 

Jag inser att jag är både början och slutet. Ur mig kom det och ur mig finner det sin lösning. 

Jag släpper taget. Jag väljer att vara öppen och villig att våga se min del. Jag ser allt med ett nytt tänk och däri finns min lösning. 

Jag är sann och därmed unik. Jag ger av hela mig, även min skörhet och min nakenhet för även den är sann och en del av mig. Jag har inget att dölja. 

Jag är jag. Här står jag nu i mitt allt. Ta emot mig. Älska mig. Gör mig till jag. Den jag som jag vill ska växa i mig. 

Jag älskar mig.

Vem är du?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948