Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

söndag 20 mars 2016

Vem är det i mig som agerar

Man ska inte riktigt lita på att jag alltid är mig själv även fast jag är mig själv alltid. Det kan vara några varianter av mig som visar sig beroende på vilken situation jag befinner mig. Mina svar och mina agerande varierar beroende på vad jag känner i mig själv. 

Förut upplevde jag att allt detta var samma person men det var inte sant utan jag antar olika skepnader som kan agera på lite olika sätt beroende på mitt tillstånd. 

Jag kan vara Johan 5 år, killen som är rädd, killen som möter sin pappa, killen som ska känna sig vuxen och bestämd, killen som är ett stort ego och ska hävda sig själv, killen som är full av kärlek, killen som är snål, killen är besserwisser, killen som vill bli omhändertagen, killen som vill vara ett offer, killen som vill få hjälp och bli älskad, killen som skyller ifrån sig eller inte mins, killen som vill styra och dominera och en kille som bara försöker vara här och nu. Allt som inte känna bra i alla dessa roller är för att jag ibland känner brist på kärlek och kliver tillbaka till gamla känslor och vanor. 

Den som möter mig får det inte lätt, inte minst jag. 

Allt detta är jag och allt detta kämpar jag med att balansera på bästa sätt. Ibland är jag bara en, ibland byter jag karaktär flera gånger om dagen. 

Min främsta uppgift i allt detta är att ha kolla på vem det är som agerar, reagerar och svarar. Ibland är det fullt upp. 

Vissa karaktärer är mer tydliga och dominerande än andra och mycket handlar om dagsformen. 

Ju mer jag är fullt ärlig och balanserad desto mindre brist på kärlek känner jag. När jag är helt i balans och är här och nu är jag just bara mig själv. De dagarna är mina bästa dagar. 

Hur ofta känner du brist på kärlek och när inträffar det att du bara får vara dig själv? 

Idag är en dag jag är bara mig själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948