Bloggen har flyttat till samtalforallablog.wordpress.com

onsdag 23 mars 2016

Vi behöver inget mer

Vi är här av en anledning. Det är inte för att skada oss själva eller andra. Det är inte för att begränsa oss eller andra. Det är inte för att gå ut i krig eller bli ett offer. Det är inte för att lida och bli utsatt. Det är inte för att vara rädd för att göra fel eller för att begränsa oss. Det är inte för att tjäna så mycket som möjligt och ha väldigt uppsatta och fina arbeten. Det är inte för att få makt eller bli en slav. Det är inte för att slita hela livet ända in till döden. Det är inte för att sluta känna på den smärta eller den glädje som vi bär på. Det är inte för att straffa oss andra eller oss själv. Det är inte för att bikta våra synder eller bära skam och skuld. Det är inte för att offra oss själva för någon annan. Det är inte för att härska över andra.

Vi är här av en enda anledning och det är för att vara oss själva, du och jag. Det är för att vara oss själva för vi är tillräcklig som vi är.

Vi kan ha en massa tankar och känslor om att vi inte kan eller saknar förmågor. Vi kan ha en massa tankar och känslor om att vi saknar något. Vi kan känna skuld eller skam som får oss att begränsa oss. Men allt detta är inte sant.

Vi har allt och behöver inget mer. Vi är fulländade.

Du är här för att vara dig själv för att du är tillräcklig som du är. 


Jag tror att jag i detta har brustit ett antal gånger och jagat efter sådant som jag trott jag saknade eller utsatt mig för sådant jag trott jag förtjänat. Allt detta var en lögn.

Jagar du efter det du tror du saknar eller utsätter dig för saker du tänker eller känner att du förtjänar?

Idag är en dag jag bara är och känner att det är fullkomligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Johan Andersson
Ystadsvägen 28
121 49 Johanneshov
0762- 289948